Sådan gør jeg

Nedenfor har vi beskrevet hvordan et behandlingsforløb normalt udvikler sig fra den første henvendelse til afsluttet behandling og refusion fra sygesikringen.


1. Du kontakter os pr. tlf. eller e-mail og fortæller om dit problem og hvornår du ønsker at rejse til Polen. Vi kan besvare de fleste spørgsmål vedr. behandlinger og priser, og ellers vil vi undersøge og vende tilbage. Ved denne kontakt er det vigtigt at udlevere så mange oplysninger som muligt. Du kan evt. udfylde kontaktformularen. Hvis du ikke ved hvad du skal have lavet, så vil vi foreslå en 1-dags eller en weekendtur (Jylland) til Polen. Vælger du en 5-dagstur kan klinikken med stor sandsynlighed klare hele behandlingen.

2. Vi kontakter tandklinikken og beder dem om at reservere en tid.

3. Tandklinikken vender tilbage med tidspunkt for det første besøg.

4. Vi vil sende dig bekræftelse, esom indeholder rejseplan, informationer om din indkvartering m.m. via e-mail.

I Stettin

5. De fleste har valgt pakke 2 eller 3, hvor vi bl.a. vil hente dig et kvarter før din tandlægetid ved dit hotel eller lejlighed og køre til klinikken.

6. Ved ankomst til klinikken skal dine persondata registreres i klinikkens database, hvis vi ikke har give alle oplysnigner til klinikken på forhånd. Hvis du skal have implantater vil du få udleveret en blanket, som alle implantatpatienter skal underskrive. Dette er pga. den polske lovgivning, som foreskriver at klinikken skal sikre at patienterne har fået en uddybende forklaring før en hver operation.

7. Tandlægen vil derefter foretage en forundersøgelse. Ofte skal der tages røntgenbillede(r) og hvis du skal have implantater skal du måske på en privatklinik og have foretaget en CT scanning. I Krakow foretages denne direkte på klinikken. Hvis du har valgt pakke 2 eller 3 vil vi deltage under forundersøgelse og oversætte alt til dansk.

8. Vi vil derefter sammen med dig og tandlægen gennemgå din behandlingsplan og vi vil sammen beslutte hvordan det videre forløb skal fortsætte. Behandlingsplanen vil indeholde en detaljeret beskrivelse af, hvad du skal have lavet og hvad hver enkel behandling koster. Skulle det være nødvendigt at du kommer til Polen flere gange vil planen indeholde, hvad der skal laves ved hvert enkelt besøg.

9.I mange tilfælde vil behandlingen starte umiddelbart efter forundersøgelsen, andre gange dagen efter. Under selve behandlingen vil vi normalt ikke være til stede. De fleste føler sig så trygge, at de ikke føler behov for vores tilstedeværelse ved de øvrige behandlinger, men hvis du ønsker dette er det selvfølgelig muligt, at booke flere tolketimer.

10.Efter endt behandling og betaling modtager du en regning på engelsk. Regningen kan du sende til den offentlige sygesikring og efterfølgende til Sygeforsikringen Danmark (hvis du er medlem).

11.Når du kommer hjem til Danmark, og såfremt du har brug for endnu et besøg hos tandlægen, planlægger du sammen med os det videre forløb. Vores samarbejde med tandlægeklinikkerne, og som en del af pakke 2 og 3, betyder at vi før, under og efter behandlingen er orienteret om forløbet, hvilket giver os mulighed for løbende at orientere dig og svare på eventuelle spørgsmål. I enkelte tilfælde vil det være nødvendigt at du kommer til Stettin eller Krakow mere end en gang. I tilfælde af at det sker, vil vi sammen med dig og tandlægeklinikken, planlægge dit næste besøg og sende dig en behandlingsplan over det. Vi er hele tiden opdateret med dit tandlægeforløb og vi har derved mulighed for at holde dig opdateret, eller besvare eventuelle spørgsmål. Læs mere under ”Behandlinger”. Her kan du læse om mange typer behandlinger og om hvor lang tid de enkelte behandlinger tager. Du kan også læse om priser. Det er altid muligt at låne klinikkens telefon og ringe til os, og under dit ophold i Polen kan du altid komme i telefonisk kontakt med os.

Vi ser frem til at høre fra dig og se dig i Polen.

Tandlægerne vil gerne vide så meget som muligt om din forventede behandling, så de kan afsætte den tid, der er brug for. Danske tandlæger har pligt til uden vederlag at udlevere patientjournaler og tilhørende materiale til patienten.


Bestil en 1-dags og weekendtu til Stettin.

Du kan hjælpe tandlægen ved at sende oplysninger om den generelle tilstand af dine tænder samt oplysninger vedrørende tidligere udført tandlægearbejde. Dertil bør du oplyse om særlige forhold såsom allergi, graviditet, sygdomme og kroniske lidelser – vi kan tilsende dig et helbredsskema, som vi vil bede dig om at udfylde og tage med til Polen.


Bestil en 4-5 dagstur og få en udført din behandling!

Starten på et behandlingsforløb varierer naturligvis fra patient til patient. Vi har mange patienter som af den ene eller anden årsag igennem flere år har fravalgt regelmæssige tandeftersyn. Disse patienter risikerer, at det der tidligere var mindre problemer pludseligt er blevet til store problemer, som kræver komplicerede og dyre behandlinger. Andre patienter vælger at få lavet mindre behandlinger som et par kroner og nogle fyldninger mens en anden gruppe har relationer til Polen og ønsker at kommer her med jævne mellemrum.


Billige flyrejser til Krakow!

I sjældne tilfælde kan det blive nødvendigt at forlænge dit ophold, men det er vores personale klar til at hjælpe med. For at du nemt kan få tilskud hos Den offentlige sygesikring og Sygeforsikringen Danmark har vi hjulpet alle klinikker med at udspecificering regningen på engelsk. Vi har i samarbejde med klinikken udarbejdet detaljeret information omkring de enkelte behandlingsmetoder, og vi er i konstant dialog med tandlægeklinikken for at de løbende kan forbedre deres service. I vores bestræbelser herpå er det vigtigt at patienterne giver feedback på deres oplevelser. Vi hører derfor gerne fra dig, når du er kommet hjem igen, så vi kan placere din beskrivelse af din oplevelse til gavn for andre. Hvor lang tid tager de enkelte behandlinger, hvordan kan det planlægges med rejse? Se ”Behandlinger” og ”Rejseguide”. Her kan du udfylde ”Kontaktformularen”.


+45 22 30 42 58